Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: http://www.cct.com.ua/images/avk-5.jpgОгляд нових нормативних актів України

(червень 2018)

 

Лицензионная АВК-5 ред. 3.3.2. от производителя (7200 грн. с НДС на 2 П.К.).

Бесплатно обучение АВК-5 (видеокурс + методичка).

Бесплатно установка, обучение, обновление, консультации, обслуживание.

(044)331-63-18 (050)330-54-00 (063)152-61-27   (068)201-77-62

 

 

 

14.06.2018

Фонд державного майна наказом від 02.05.2018 N 592 затвердив Типовий договір про продаж об'єкта малої приватизації між організатором аукціону та оператором електронного майданчика.

Договір складається українською мовою в трьох оригінальних примірниках, які мають однакову юридичну силу.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 24 травня 2018 р. за N 624/32076 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Фонд державного майна та Адміністрація Держспецзв'язку спільним наказом від 15.05.2018 N 656/307 затвердили Порядок авторизації електронних майданчиків.

Цей Порядок визначає процедуру авторизації електронних майданчиків, встановлює вимоги до операторів електронних майданчиків та електронних майданчиків, визначає умови підключення авторизованих електронних майданчиків до єдиної бази даних звітів про оцінку та підстави їх відключення від єдиної бази даних звітів про оцінку.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 07 червня 2018 р. за N 684/32136 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

13.06.2018

Нацбанк постановою від 12.06.2018 N 65 продовжив дію вимоги щодо обов'язкового продажу валютних надходжень.

Постанова набирає чинності з 14 червня 2018 року та діє до 13 грудня 2018 року (включно).

До цього вимога щодо обов'язкового продажу валютних надходжень була встановлена постановою Нацбанку від 13.12.2017 N 129, яка діяла з 14 грудня 2017 року до 13 червня 2018 року (включно).

 

 

Нацбанк постановою від 07.06.2018 N 63 спростив проведення операцій з обміну валют.

Спрощено оформлення банками та іншими фінансовими установами операцій з обміну валют.

Досі банки повинні були оформлювати два паперові примірники квитанції про здійснення такої операції - один для клієнта, один для зберігання в банку. В подальшому банки зможуть оформлювати квитанції про валютно-обмінну операцію не лише в паперовій формі, а й в електронному вигляді. Відповідно банки отримають можливість зберігати відповідні документи в електронній формі. Також за згодою клієнта банк матиме можливість не оформлювати клієнту паперовий документ.

Інші фінансові установи, що здійснюють обмін валют, наразі зобов'язані оформлювати два паперові примірники квитанції та два паперових розрахункових документа, що друкується РРО. В подальшому вони оформлюватимуть для клієнтів валютно-обмінні операції тільки одним документом - документом, який друкується РРО. Відповідно, вони не будуть видавати клієнтам квитанцію про здійснення валютно-обмінної операції.

При цьому і банки, і фінансові установи не будуть вимагати підпис клієнта на квитанції або документі РРО, якщо сума валютно-обмінної операції буде менша ніж 150 тис. грн.

Банкам та фінансовим установам надано можливість проводити валютно-обмінні операції через платіжні пристрої. Після доопрацювання цими установами програмного забезпечення платіжного пристрою фізособи зможуть не тільки продавати, а й купувати готівку інвалюти з використанням цих пристроїв.

Банки та фінансові установи отримають можливість оформлювати звітну документацію з валютно-обмінних операцій у вигляді електронного документа.

Постанова набирає чинності з 1 липня 2018 року.

Для впровадження нових вимог, що стосуються застосування РРО під час проведення обміну валют через платіжні пристрої та оформлення відповідних розрахункових документів РРО, квитанцій та чеків банкомата, фінансовим установам надано шестимісячний перехідний період. Протягом другого півріччя поточного року вони будуть оформлювати валютно-обмінні операції згідно із порядком, що діяв досі. Проводити валютно-обмінні операції за новими правилами вони почнуть з 1 січня 2019 року.

 

 

Підписано Закон від 07.06.2018 N 2447-VIII "Про Вищий антикорупційний суд".

Цей Закон визначає засади організації та діяльності Вищого антикорупційного суду, спеціальні вимоги до суддів цього суду та гарантії їх діяльності.

Вищий антикорупційний суд:

здійснює правосуддя як суд першої та апеляційної інстанцій у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до його юрисдикції (підсудності) процесуальним законом, а також шляхом здійснення у випадках та порядку, визначених процесуальним законом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у таких кримінальних провадженнях;

аналізує судову статистику, вивчає та узагальнює судову практику у кримінальних провадженнях, віднесених до його підсудності, інформує про результати узагальнення судової практики Верховний Суд та надає йому пропозиції до висновків щодо проектів законодавчих актів, які стосуються організації та діяльності Вищого антикорупційного суду, спеціальних вимог до суддів цього суду та гарантій їх діяльності, а також оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті.

Вищому антикорупційному суду підсудні кримінальні провадження стосовно корупційних злочинів, передбачених в примітці ст. 45 Кримінального кодексу, ст. 2062, 209, 211, 3661 Кримінального кодексу, якщо наявна хоча б одна з умов, передбачених п. 1 - 3 ч. 5 ст. 216 Кримінального процесуального кодексу.

Місцезнаходженням Вищого антикорупційного суду є місто Київ.

Територіальна юрисдикція (підсудність) Вищого антикорупційного суду поширюється на всю територію України.

Закон набирає чинності з 14 червня 2018 року у зв'язку з його опублікуванням в газеті "Голос України" від 13.06.2018 N 107. При цьому зміни до Кримінального процесуального кодексу, що передбачені цим Законом, набирають чинності з дня початку роботи Вищого антикорупційного суду.

Вищий антикорупційний суд передбачається сформувати протягом 12 місяців з дня набрання чинності цим Законом.

 

 

Нацбанк постановою від 07.06.2018 N 61 удосконалив оверсайт за діяльністю платіжних систем

Затверджено зміни до Положення про порядок проведення перевірок щодо дотримання об'єктами нагляду (оверсайта) вимог законодавства України з питань діяльності платіжних систем в Україні, Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення об'єктами нагляду (оверсайта) законодавства України з питань діяльності платіжних систем в Україні та Положення про нагляд (оверсайт) платіжних систем та систем розрахунків в Україні.

Постанова передбачає:

встановлення вимог до організаційних та технічних заходів, які повинні вживати об'єкти оверсайта для забезпечення безперервності діяльності;

спрощення вимог до інформації, яку об'єкти оверсайта зобов'язані розміщувати у пунктах приймання/виплати готівки;

удосконалення вимог до інформації, яка повинна знаходитися на офіційних сайтах об'єктів оверсайта, моніторах програмно-технічних комплексів самообслуговування та у пунктах приймання/виплати готівки, які ними використовуються;

визначення змісту інформації, яка фіксується об'єктами оверсайта після виникнення кожного порушення безперервності діяльності, та встановлення механізму надання її до Нацбанку;

удосконалення вимог до зберігання інформації про кожну операцію з переказу коштів, здійснену в платіжній системі;

встановлення вимог до об'єктів оверсайта щодо наявності власного офіційного веб-сайту.

Крім цього, встановлюються деякі додаткові права та обов'язки уповноважених працівників Нацбанку щодо отримання та повернення документів і матеріалів під час здійснення виїзних перевірок, а також визначається правовий механізм вручення керівнику об'єкта перевірки першого примірника довідки за результатами перевірки у разі неможливості його безпосереднього вручення.

Постанова набрала чинності 13 червня 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 12.06.2018 р.

 

 

12.06.2018

Фонд державного майна наказом від 17.05.2018 N 658 затвердив Порядок ведення єдиної бази даних звітів про оцінку.

Порядок визначає механізм ведення Фондом державного майна єдиної бази даних звітів про оцінку, реєстрації в ній звіту про оцінку майна, складеного для цілей обчислення доходу платника податку - фізособи від продажу (обміну) майна (крім випадків успадкування та/або отримання у дарунок майна, вартість якого оподатковується за нульовою ставкою), у випадках, передбачених Податковим кодексом, розміщення, використання, зберігання в ній інформації зі звіту про оцінку майна та документів про нерухоме, рухоме майно та майнові права, а також механізм взаємодії єдиної бази даних звітів про оцінку з авторизованими електронними майданчиками.

Зазначений Порядок поширюється на суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, які відповідають вимогам, установленим Законом "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", та суб'єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель, які відповідають вимогам, установленим Законом "Про оцінку земель" (у разі визначення оціночної вартості земельної ділянки).

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 05 червня 2018 р. за N 677/32129, набирає чинності з дня його офіційного опублікування та застосовується з дати оприлюднення на офіційному веб-сайті Фонду повідомлення про прийняття Фондом рішення про введення в експлуатацію Єдиної бази даних звітів про оцінку з модулем електронного визначення оціночної вартості подібного до об'єкта оцінки майна та рішення щодо авторизації електронного майданчика.

 

 

Мінприроди наказом від 30.05.2018 N 182 затвердило Розмір плати за проведення громадського обговорення в процесі здійснення оцінки впливу на довкілля.

Розмір плати затверджено відповідно до п. 15 Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля та обраховано в гривнях без ПДВ.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 05 червня 2018 р. за N 676/32128 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Нацбанк постановою від 07.06.2018 N 62 затвердив зміни до Правил здійснення за межі України та в Україні переказів фізичних осіб за поточними валютними неторговельними операціями та їх виплати в Україні.

Банкам та їх клієнтам (фізособам-резидентам) надано можливість застосовувати сучасні комунікаційні технології Paperless під час переказів інвалюти. Так, клієнти банків можуть подавати електронні копії підтвердних документів для здійснення переказів інвалюти за межі України з поточних рахунків в інвалюті. А банки можуть створювати електронні копії підтвердних документів, поданих фізособами для здійснення переказу в паперовій формі, для їх подальшого зберігання.

Фізособи отримали можливість за допомогою міжнародної платіжної системи ініціювати у гривні переказ в інвалюті за межі України, а також за рішенням відправника переказу, що ініційований із-за кордону в інвалюті, отримати такий переказ в Україні в гривні (тобто, у валюті, відмінній від валюти його ініціювання).

Постанова набрала чинності 12 червня 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 11.06.2018 р.

 

 

Нацбанк постановою від 07.06.2018 N 60 затвердив зміни до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу.

Постановою уточнено та доповнено вимоги до планів фінансового оздоровлення та програм капіталізації, що подаються банками до Нацбанку.

Заплановані банками заходи мають містити строки поступового їх виконання та досягнення встановлених значень нормативів капіталу та інших показників.

У разі невідповідності розроблених банком заходів встановленим вимогам, банк зобов'язаний доопрацювати їх з обов'язковим урахуванням пропозицій і зауважень Нацбанку та повторно подати на погодження до Нацбанку протягом 15 днів із дня отримання відповідної вимоги регулятора. Рішення про погодження планів фінансового оздоровлення та програм капіталізації банків прийматиме Правління Нацбанку або Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем.

Для вдосконалення здійснення контролю за виконанням розроблених банками програм капіталізації визначено:

основні принципи складання програми капіталізації;

критерії оцінки її прийнятності;

шляхи забезпечення Нацбанком контролю за виконанням запланованих заходів.

Визначено право Нацбанку враховувати вжиті банком заходи, які не були передбачені в програмі капіталізації.

Нацбанк доповнив підстави застосування заходу впливу до банків у вигляді письмового застереження (за недотримання вимог щодо нагляду на консолідованій основі) та встановив новий критерій для віднесення банку до категорії проблемних - за неподання чи несвоєчасне подання програми капіталізації, плану реструктуризації, плану фінансового оздоровлення, плану заходів щодо усунення допущених банком порушень або за подання до Нацбанку планів та програм, що не відповідають установленим вимогам.

Постанова набрала чинності 12 червня 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 11.06.2018 р.

 

 

Кабмін постановою від 06.06.2018 N 459 вніс зміни до Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов'язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Змінами передбачено, зокрема, передання повноважень щодо компенсування роботодавцям за рахунок коштів Державного бюджету України фактичних витрат у розмірі 50 % суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за працевлаштування на нове робоче місце особи від Пенсійного фонду до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

 

 

11.06.2018

Наказом Держпраці від 24.05.2018 № 55 затверджено Покажчик нормативно-правових актів з охорони праці

 

 

Кабмін постановою від 06.06.2018 N 444 затвердив Порядок інформування оператором зовнішніх інженерних мереж власників (співвласників) будівлі про намір встановлення вузла комерційного обліку.

Оператор зовнішніх інженерних мереж не менш як за 2 місяці до встановлення вузла комерційного обліку повідомляє власникам (співвласникам) будівлі про намір встановити такий вузол за формою згідно з додатком (далі - повідомлення).

Повідомлення доводиться до відома власників (співвласників) будівлі шляхом розміщення:

на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування;

у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під'їздах будівлі.

Оператор забезпечує доведення до відома власників (співвласників) будівлі інформації про намір встановити вузол комерційного обліку шляхом повідомлення на паперовому носії кожного власника (співвласника) будівлі протягом 30 днів з дня розміщення повідомлення на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під'їздах будівлі.

Днем отримання повідомлення власниками (співвласниками) будівлі є дата розміщення повідомлення на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування.

У разі відсутності веб-сайту у оператора зовнішніх інженерних мереж та органу місцевого самоврядування днем отримання повідомлення є дата розміщення повідомлення у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під'їздах будівлі.

Власники (співвласники) будівлі протягом 2 місяців з дня отримання повідомлення мають право повідомити оператору зовнішніх інженерних мереж (за своїм вибором) про:

згоду на встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку на запропонованих оператором зовнішніх інженерних мереж умовах;

намір погодити з оператором зовнішніх інженерних мереж відмінні від запропонованих умови встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку;

намір самостійно обладнати будівлю вузлом (вузлами) комерційного обліку в установленому законодавством порядку.

 

 

ДФС наказом від 06.06.2018 N 362 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

У новому Державному реєстрі міститься 89 РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 78 РРО, первинна реєстрація яких заборонена.

Також наведено перелік із 5 РРО, виключених з Державного реєстру в 2016-2017 роках, експлуатація яких не дозволяється.

 

 

Підписано Закон від 07.06.2018 N 2454-VIII "Про внесення змін до розділу IV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" щодо термінів застосування фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері комерційного обліку теплової енергії та водопостачання та до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Документом, зокрема, відтерміновано до 1 серпня 2020 року набрання чинності норми Закону "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" щодо застосування фінансових санкцій до суб'єктів господарювання за порушення строків встановлення засобів обліку теплової енергії та води.

Також відтерміновано до 1 травня 2019 року введення в дію окремих положень Закону "Про житлово-комунальні послуги" (в частині регулювання комунальних послуг).

Закон набрав чинності 10 червня 2018 року у зв'язку з його опублікуванням в газеті "Голос України" від 09.06.2018 N 105.

 

 

Кабмін постановою від 06.06.2018 N 454 затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку заходів із створення робочих місць для відтворення та розвитку інфраструктури Донецької області.

Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою 2501080 "Фінансова підтримка заходів із створення робочих місць для відтворення та розвитку інфраструктури Донецької області" (далі - бюджетні кошти).

Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики.

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є районні держадміністрації, виконавчі органи міських рад, сільських, селищних рад об'єднаних територіальних громад Донецької області, а в разі їх відсутності - відповідні військово-цивільні адміністрації.

Мінсоцполітики спрямовує бюджетні кошти розпорядникам для здійснення ними заходів з реалізації проектів створення робочих місць для відтворення та розвитку інфраструктури Донецької області, що обрані за результатами конкурсного відбору, зокрема на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт інфраструктурних соціальних об'єктів, що перебувають у державній або комунальній власності, та придбання обладнання і предметів довгострокового користування.

У конкурсному відборі беруть участь проекти, які відповідають завданням Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, Державної цільової програми відновлення та розбудови миру в східних регіонах України.

Постанова набрала чинності 9 червня 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 09.06.2018 N 108.

 

 

Нацбанк постановою від 05.06.2018 N 59 затвердив зміни до Положення про порядок організації та проведення перевірок з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Викладено у новій редакції форму Звіту з питань управління ризиками у сфері фінансового моніторингу. Також змінилася періодичність подання такого Звіту. Відтак він подаватиметься банком до Нацбанку  щорічно, а не щоквартально, як це було раніше.

Банки мають подати до Нацбанку звіт з питань управління ризиками у сфері фінансового моніторингу за перше півріччя 2018 року за встановленою формою до 16 липня 2018 року (включно).

Запроваджено новий порядок дій у разі виявлення під час виїзної перевірки схем проведення ризикових фінансових операцій, висновок щодо відповідності чи невідповідності яких вимогам законодавства не може бути сформульований у довідці про виїзну перевірку (без проведення додаткових консультацій). Відтепер у такій довідці детально описуватиметься суть виявлених фінансових операцій з докладною констатацією відповідних фактів. А копії документів, що засвідчують такі факти, долучатимуться до матеріалів перевірки.

Постанова набрала чинності 9 червня 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 08.06.2018 р.

 

 

Підписано Закон від 15.05.2018 N 2417-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони звернення стягнення та накладення арешту на кошти суб'єктів господарювання у сферах тепло-, водопостачання та водовідведення, отриманих від міжнародних фінансових організацій на реалізацію інвестиційних проектів (заходів) в Україні".

Статтю 181 Закону "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" доповнено нормами, якими визначено, що зарахування коштів міжнародних фінансових організацій, іноземних державних установ або коштів, залучених відповідно до міжурядових договорів, або коштів у вигляді кредитів (позик), або коштів, залучених державою чи суб'єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення під державні чи місцеві гарантії, на спеціальні рахунки для кредитних коштів суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, відкриті банками в національній чи іноземній валюті, та використання таких коштів для підготовки та виконання інвестиційних програм (заходів) у відповідній сфері здійснюються згідно з умовами договорів, укладених з міжнародними фінансовими організаціями, іноземними державними установами, або міжурядових договорів.

Забороняється звернення стягнення та накладення арешту на кошти, що перебувають на спеціальних рахунках та на спеціальних рахунках для кредитних коштів суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.

Власник спеціального рахунку для кредитних коштів забезпечує здійснення контролю та несе відповідальність за цільове використання коштів згідно з умовами договору (договорів).

Статтю 261 Закону "Про теплопостачання" доповнено нормами, якими передбачено, що зарахування коштів міжнародних фінансових організацій, іноземних державних установ або коштів, залучених відповідно до міжурядових договорів, або коштів у вигляді кредитів (позик, грантів), або коштів, залучених державою чи суб'єктами господарювання у сфері теплопостачання під державні чи місцеві гарантії, на спеціальні рахунки для кредитних коштів суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання, відкриті банками в національній чи іноземній валюті, та використання таких коштів для підготовки та виконання інвестиційних програм (заходів) у відповідній сфері здійснюються згідно з умовами договорів, укладених з міжнародними фінансовими організаціями, іноземними державними установами, або міжурядових договорів.

Забороняється звернення стягнення та накладення арешту на кошти, що перебувають на спеціальних рахунках та на спеціальних рахунках для кредитних коштів суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання.

Власник спеціального рахунку для кредитних коштів забезпечує здійснення контролю та несе відповідальність за цільове використання коштів згідно з умовами договору (договорів).

Змінами до Закону "Про виконавче провадження" визначено, що забороняється звернення стягнення та накладення арешту на кошти на рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ, на кошти, що перебувають на поточних рахунках із спеціальним режимом використання, відкритих відповідно до ст. 151 Закону "Про електроенергетику", на поточних рахунках із спеціальним режимом використання, відкритих відповідно до ст. 191 Закону "Про теплопостачання", на поточних рахунках із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за інвестиційними програмами, на поточних рахунках із спеціальним режимом використання для кредитних коштів, відкритих відповідно до ст. 261 Закону "Про теплопостачання", ст. 181 Закону "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", на спеціальному рахунку експлуатуючої організації (оператора) відповідно до Закону "Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки", на кошти на інших рахунках боржника, накладення арешту та/або звернення стягнення на які заборонено законом.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

 

08.06.2018

Кабмін постановою від 25.04.2018 N 333 вніс зміни до Порядку проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами.

Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами доповнено положеннями щодо можливості укладення договору купівлі-продажу дозволу з відкладальною обставиною.

Договір купівлі-продажу дозволу з відкладальною обставиною - укладений між організатором і переможцем аукціону договір, який укладається за умови отримання висновку за результатами проведеної оцінки впливу на довкілля, згідно з яким провадження планованої діяльності є допустимим.

Відповідно до умов договору купівлі-продажу дозволу з відкладальною обставиною переможець зобов'язується отримати висновок з оцінки впливу на довкілля, згідно з яким провадження планованої діяльності є допустимим, протягом 6 місяців з моменту підписання такого договору.

Змінами до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами уточнено, що рішення про надання дозволу без проведення аукціону приймається протягом 30 календарних днів після отримання всіх погоджень, передбачених п. 9 Порядку, та пропозицій Мінприроди, передбачених п. 25 Порядку. Інформація про предмет зазначеного рішення розміщується на офіційному веб-сайті органу з питань надання дозволу протягом 5 робочих днів з дня його прийняття.

Також визначено, що надання дозволу без проведення аукціону здійснюється протягом 20 робочих днів після сплати у повному обсязі збору за надання спеціального дозволу.

Постанова набрала чинності 8 червня 2018 року у зв'язку з її опублікуванням в Урядовому кур'єрі від 08.06.2018 N 107, за винятком окремих положень, які набирають з 1 січня та 8 червня 2019 року.

 

 

07.06.2018

Мінсоцполітики листом "Про розгляд звернення" від 10.05.2018 N 766/0/101-18 розглянуло питання застосування положень Порядку обчислення середньої заробітної плати.

Передбачено коригування середньої заробітної плати для того, щоб працівники не втрачали у заробітку у випадку підвищення окладів (тарифних ставок) при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її розрахунку відповідно до норм Порядку.

Положення Порядку поширюються на підприємства, установи та організації та ФОП, що укладають з працівниками трудові відносини.

Відповідно до п. 10 Порядку у випадках підвищення тарифних ставок і посадових окладів на підприємстві, в установі, організації відповідно до актів законодавства, а також за рішеннями, передбаченими в колективних договорах, як у розрахунковому періоді, так і в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток, заробітна плата, включаючи премії та інші виплати, що враховуються при обчисленні середньої заробітної плати, за проміжок часу коригуються на коефіцієнт підвищення.

Госпрозрахункові підприємства, організації та ФОП коригування заробітної плати проводять з урахуванням їх фінансових можливостей.

Якщо ФОП не має можливості провести коригування середньої заробітної плати на коефіцієнт підвищення посадових окладів (тарифних ставок), то приймається рішення про зменшення коефіцієнта коригування, виходячи з фінансової спроможності.

Рішення про зменшення коефіцієнта коригування в зв'язку з фінансовими можливостями оформлюється наказом, який обов'язково повинен бути погоджений з профспілковим комітетом або іншим уповноваженим представляти інтереси працівників органом.

При цьому в наказі обумовлюються причини, які не дозволяють провести коригування в повному обсязі (зокрема, зниження рентабельності, обсягів виробництва; недостатність обігових коштів, тощо);

3) коефіцієнт, на який необхідно провести коригування виплат, обчислюється шляхом ділення окладу (тарифної ставки), встановленої після підвищення, на оклад (тарифну ставку), який працівник мав до підвищення.

Порядком чітко не передбачено скільки знаків після коми необхідно застосовувати при розрахунку коефіцієнта коригування.

 

 

Держаудитслужба наказом від 23.04.2018 N 86 затвердила форму висновку про результати моніторингу закупівлі та Порядок її заповнення.

Висновок складається у формі електронного документа та заповнюється відповідно до встановленої форми в електронній системі закупівель.

Після заповнення форми висновку висновок вивантажується з електронної системи закупівель у візуальну форму у форматі текстового редактора для його підписання та затвердження.

Висновок підписується та затверджується накладанням електронного підпису з дотриманням вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Для оприлюднення підписаний та затверджений висновок завантажується в електронну систему закупівель, на форму висновку накладається електронний підпис посадової особи органу державного фінансового контролю, яка здійснила моніторинг закупівлі.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 01 червня 2018 р. за N 654/32106 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

06.06.2018

Кабмін постановою від 25.04.2018 N 435 затвердив Державну програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.

Метою Програми є зниження в Україні рівня аварійності та ступеня тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод, насамперед соціально-економічних, відповідно до цілей, визначених Стратегією підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, та Генеральною Асамблеєю ООН в рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011 - 2020 років, зокрема щодо зниження на 30 відсотків рівня смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод, а також створення безпечних і комфортних умов руху транспортних засобів, пішоходів та інших учасників дорожнього руху на вулично-дорожній мережі.

Проблему підвищення рівня безпеки дорожнього руху передбачається розв'язати шляхом:

удосконалення державного управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;

удосконалення ведення обліку та проведення аналізу даних стосовно дорожньо-транспортних пригод;

підвищення рівня безпечності доріг та дорожньої інфраструктури;

підвищення рівня безпечності транспортних засобів;

покращення медичного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху та підготовки водіїв;

підвищення рівня безпеки перевезення пасажирів та вантажів комерційним автомобільним транспортом;

покращення безпечної поведінки учасників дорожнього руху;

удосконалення здійснення заходів реагування та управління наслідками дорожньо-транспортних пригод;

забезпечення дотримання правил дорожнього руху.

Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми зазначені в додатку 1.

Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2.

Очікувані результати виконання Програми наведені в додатку 3.

 

 

05.06.2018

Пенсійний фонд постановою від 27.03.2018 N 8-1 виклав у новій редакції Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Це Положення відповідно до Закону Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначає порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, який є володільцем даних Реєстру застрахованих осіб.

Реєстр застрахованих осіб забезпечує:

облік застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію;

накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування;

нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Постанова зареєстрована в Міністерстві юстиції 19 квітня 2018 р. за N 476/31928 та набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

 

 

Кабмін постановою від 10.05.2018 N 433 затвердив Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об'єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків.

Державне підприємство "ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ", що належить до сфери управління Мінекономрозвитку, визначено відповідальним за забезпечення функціонування електронної торгової системи - адміністратором електронної торгової системи.

Порядком передбачено, що дата початку відбору операторів визначається адміністратором. Інформація про початок відбору розміщується на офіційному сайті адміністратора за 5 робочих днів до початку відбору.

Оператор для проходження відбору повинен відповідати таким вимогам:

бути зареєстрованим в установленому законодавством порядку;

мати в наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачену ч. 2 ст. 9 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" інформацію про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи;

не мати порушеного провадження у справі про банкрутство, а також не перебувати у процесі ліквідації;

не підпадати під застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону "Про санкції";

мати право на використання електронного майданчика (документ, що підтверджує право власності на електронний майданчик або право користування електронним майданчиком);

мати право на використання доменного імені, на якому розміщено електронний майданчик, в Інтернеті (документ, що підтверджує право користування оператором таким доменним іменем).

 

 

Кабмін постановою від 10.05.2018 N 432 затвердив Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об'єктів малої приватизації.

Порядок визначає механізм проведення електронних аукціонів для продажу об'єктів малої приватизації з використанням електронної торгової системи, визначення переможця за результатами електронного аукціону, розміру та порядку внесення плати за участь в електронному аукціоні відповідно до положень Закону "Про приватизацію державного і комунального майна".

 

 

04.06.2018

МВС наказом від 13.04.2018 N 318 затвердило зміни до Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі.

Основною метою змін є приведення зазначеного нормативно-правового акта у відповідність до законодавства.

Зокрема, Інструкцію доповнено нормою, якою визначено, що під час складання протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються її права й обов'язки, передбачені ст. 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.

Крім цього, уточнено, що на місці ДТП за вимогою учасників ДТП їм надається можливість зробити фотографію схеми ДТП. У випадку відсутності технічної можливості копія схеми ДТП та фотографії з місця ДТП надаються за письмовою заявою в підрозділі поліції у разі, якщо матеріали не було надіслано за належністю.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 10 травня 2018 р. за N 578/32030 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Мінрегіон наказом від 07.02.2018 N 28 затвердив Технічний регламент енергетичного маркування побутових духових шаф та кухонних витяжок.

Цей Технічний регламент встановлює основні вимоги щодо енергетичного маркування побутових духових шаф та побутових кухонних витяжок (враховуючи випадки, коли обладнання продається не для побутових потреб).

Дія Технічного регламенту поширюється на електричні і газові духові шафи (включаючи вбудовані в кухонні плити) та електричні кухонні витяжки, включаючи ті, що продаються не для побутового призначення.

При цьому дія Технічного регламенту не поширюється на:

духові шафи, що використовують інші джерела енергії, крім електроенергії та газу;

духові шафи із функцією "мікрохвильового нагрівання";

малі духові шафи;

портативні духові шафи;

теплоакумуляційні духові шафи;

духові шафи, первинним нагрівальним засобом у яких є пара;

духові шафи, які використовують лише пропан і бутан.

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 07 травня 2018 р. за N 568/32020 та набирає чинності через 6 місяців з дня його офіційного опублікування.

Установлено, що побутові духові шафи та кухонні витяжки, які введені в обіг до набрання чинності цим наказом і не відповідають усім чи окремим вимогам Технічного регламенту енергетичного маркування побутових духових шаф та кухонних витяжок, можуть бути надані на ринку протягом 6 місяців з дня набрання чинності наказом.

 

 

 

01.06.2018

Кабмін постановою від 18.04.2018 N 429 затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виробництва (створення) та розповсюдження фільмів патріотичного спрямування.

Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Виробництво (створення) та розповсюдження фільмів патріотичного спрямування" (далі - бюджетні кошти).

Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінкультури.

Бюджетні кошти використовуються для виробництва (створення) та розповсюдження фільмів патріотичного спрямування - творів мистецтва.

Бюджетні кошти спрямовуються на:

виробництво (створення) та розповсюдження просвітницьких фільмів патріотичного спрямування в обсязі до 100 % включно загальної кошторисної вартості виробництва відповідного фільму;

виробництво (створення) та розповсюдження фільмів патріотичного спрямування (ігрових, анімаційних тощо) в обсязі до 80 % загальної кошторисної вартості виробництва відповідного фільму за умови підтвердження заявником наявності у нього коштів, необхідних для фінансування виробництва фільму, в обсязі не менше 20 % загальної кошторисної вартості виробництва (створення) відповідного фільму;

виробництво (створення) та розповсюдження телевізійних фільмів, телевізійних серіалів патріотичного спрямування в обсязі до 50 % загальної кошторисної вартості виробництва відповідного телевізійного фільму, телевізійного серіалу за умови підтвердження заявником наявності у нього коштів, необхідних для фінансування виробництва телевізійного серіалу, в обсязі не менше 50 % загальної кошторисної вартості виробництва (створення) відповідного телевізійного фільму, телевізійного серіалу;

популяризацію фільмів патріотичного спрямування шляхом повної або часткової оплати витрат на проведення творчих зустрічей, презентацій, прем'єрних показів, рекламування (незалежно від використаних рекламних засобів) та інших необхідних заходів, у тому числі за участю творчих груп фільмів;

покриття витрат, пов'язаних з проведенням конкурсного відбору кінопроектів для надання державної фінансової підтримки на виробництво (створення) та розповсюдження фільмів патріотичного спрямування.

 

 

Нацбанк постановою від 24.05.2018 N 54 вніс зміни до своєї постанови від 29.12.2017 N 148 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні".

Постановою N 54 врегульовано такі питання:

1) для суб'єктів господарювання передбачено перехідний адаптаційний період (до 30 червня 2018 року включно), протягом якого:

суб'єкти господарювання можуть використовувати у своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового касового ордера, видаткового касового ордера, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про результати інвентаризації наявних коштів, установлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Нацбанку від 15.12.2004 N 637;

суб'єкти господарювання мають розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси. Протягом цього періоду суб'єкти господарювання можуть користуватися лімітами каси, раніше розрахованими, установленими та затвердженими;

2) унормовуються особливості оприбуткування готівки в касах суб'єктів господарювання, а саме:

оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів;

оприбуткуванням готівки в касах ФОП, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій);

оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах ФОП, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО;

встановлено випадки використання КОРО;

3) уточнено порядок здійснення розрахунків готівкою у розмірі до 50 000 грн фізосіб з суб'єктами господарювання;

4) норми Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Нацбанку від 29.12.2017 N 148, приведено у відповідність до вимог чинного законодавства в частині самостійного визначення порядку встановлення ліміту каси Державною казначейською службою України та розпорядниками й одержувачами бюджетних коштів.

Постанова N 54 набрала чинності 1 червня 2018 року у зв'язку з її опублікуванням на офіційному веб-сайті Нацбанку від 31.05.2018 р.

 

 

Мінприроди наказом від 12.04.2018 N 116 затвердило форму заяви для отримання дозволу на спеціальне водокористування.

Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами Держводагентства, а у разі використання води водних об'єктів у зоні відчуження та зоні безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, - Держводагентством.

Дозволи видаються на підставі заяви водокористувача.

До заяви додаються такі документи:

обґрунтування потреби у воді з помісячним нормативним розрахунком водокористування і водовідведення;

опис та схема місць забору води та скидання зворотних вод;

нормативи гранично допустимого скидання (ГДС) забруднюючих речовин у водні об'єкти із зворотними водами (з розрахунком на кожний випуск (скид) окремо);

затверджені індивідуальні технологічні нормативи використання питної води (для підприємств та організацій житлово-комунального господарства, суб'єктів господарювання, які надають послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення, житлово-експлуатаційних підприємств та організацій);

копія правовстановлюючих документів на водні об'єкти (для орендарів водних об'єктів).

Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції 07 травня 2018 р. за N 567/32019 та набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

 

"Юрист+Закон"  ( 70 грн. )

Збірник нормативних актів України на DVD або USB-FLASH-носіях.

 

Інформаційно-довідкова система "Зодчий"  (1200 грн.)

 Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: Описание: http://www.cct.com.ua/images/image002.jpg

Нормативна база будівельних документів і стандартів

(СНИП, ГОСТ, ДБН, ДСТУ, ВСН)